2011. május 15., vasárnap

Gratitude tonic

Minden erős érzelemnek van egy fizikális hatása a testünkre, amely hat óráig is eltarthat. Ha valaki erős dühöt, frusztrációt, vagy szorongást érez, a hatásai ezeknek még akkor is a testben vannak, amikor az érzéstől megszabadult és továbblépett. A gondolatokhoz érzelmek kapcsolódnak, az érzelmek pedig az agyban bizonyos hormonális reakciókat indítanak meg, amelyek a testre is hatást gyakorolnak (gondoljunk arra, amikor vizsgadrukkosok vagyunk, vagy nagyon félünk stb.)Mindezek az érzések hozzájárulhatnak a stressz vagy a depresszió felépüléséhez a testben. Hasonlóan a negatív érzésekhez, a pozitív érzések hatása is megmarad.
A napi negatívumokat egy kis gyakorlattal "semlegesíthetjük", vagy csökkenthetjük a hatásukat, azzal, hogy sorba vesszük azokat a dolgokat, amikért hálásnak érezhetjük magunkat. Az ember fájdalomcsillapítót vesz be, ha fizikális fájdalma van, akkor ha érzelmileg érzi magát rosszul, akkor ezzel a kis gyakorlattal tud javítani a negatív érzelmeken. (A negativizmus gyakran spirális folyamat, egyre jobban beleeszi magát a gondolatainkba az önsajnálat gyakorlata mellett.)
Próbáljunk reggel és este öt percet szánni erre a mentális gyakorlatra, amikor kizárólag a velünk történő jó dolgokat vesszük számba.
(Jeni Mumford: Life coaching for dummies)
Én ma este a következőkért vagyok hálás: nem rosszabbodott a betegségem, pedig nagyon szenvedek tőle hetek óta. Tudok porcelánnal korongozni, és erre ma jöttem rá.Ettem egy nagyon finom cupcaket.Megtaláltam egy rég elveszettnek hitt tárgyamat.Kaptam egy elismerő pillantást egy férfitól.Megnevettetett a gyerekem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése