2011. április 2., szombat

Különleges napok

"Fontos" napokon, amiből néhány van az évben, mint születésnapok, karácsony, évfordulók, mindannyian igyekszünk már ébredéskor tudatosan jól érezni magunkat. Sőt egymással is sokkal türelmesebbek vagyunk, és kedvesebbek.
Azon gondolkodtam el, hogy miért nem tudjuk ezt minden napra alkalmazni? Van az az elcsépelt mondás, hogy éld minden napodat úgy, mintha az utolsó lenne. Ebben sok igazság van, mert amiből kevés van, azt jobban megbecsüljük, mint amiből sok van, mint a hétköznapok. Pl nyaraláskor is sokkal fókuszáltabbak vagyunk arra, hogy jól érezzük magunkat, és ez nem csak a környezetváltozásnak köszönhető!
Gyakran azt érzem, hogy a hétköznapokon nem kapcsolom ki a szorongási gépezetet, nem teszek meg olyan dolgokat, amikkel jobban érezhetném magam, és még olyankor sem, amikor hétvége van, és a teendők nem annyira súlyosak. Gyakran szeretnék elindulni valahova, aztán a cselekedet elmarad, és foglalkozom mondjuk a takarítással, pedig tudom, hogy sokkal többet nyernék a napból, ha az ötletemet kivitelezném.
Tegnap volt a születésnapom. Már előtte való este eldöntöttem, hogy na, a születésnapomon nem fogok itthon ülni, ennek a napnak jól kell sikerülnie, még akkor is, ha egész nap egyedül vagyok a gyerekkel! Reggel ehhez is tartottam magam, felöltöztettem a gyerekem, reggeliztünk, összepakoltam a málhazsákot, és egy óra múlva már bent is voltunk a városban, ahova annyira ritkán jutok el. Egészen kikapcsoltam a folyamatos aggodalmaimat is, mikor egy-egy átúszott az agyamon, nem kapaszkodtam bele, ahogy szoktam, hanem figyelmeztettem magam, hogy születésnapom van, ezzel most nem foglalkozom. Megtehetném más napokon is, de akkor nincs bennem az az érzés, hogy ennek a napnak a sikere rajtam múlik, ha én nem teszek érte, senki sem fog. Nyilván a munkanapokon, vagy mondjuk, ahogy most én vagyok, gyesen nehéz minden napot érdekessé varázsolni, és nem lehet a monotonitást sem kikapcsolni, a rutint, és a muszáj megtenni teendőket. De elhatározni minden bizonnyal ugyanúgy el lehet, hogy a napot értékesnek éljük meg, és esetleg valamilyen kisebb számunkra fontos dolgot elhelyezzünk benne, mint a fontos napokon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése