2011. március 4., péntek

Tavaszi fáradtság

Hetek óta istentelenül fáradt vagyok, tyúkokkal fekszem(többnyire), ha tehetném lefeküdnék délben aludni, de nem tehetem, alig vagyok képes elindulni akárhova is, ha elindultam alig vánszorgom haza... Közben pedig van mellettem egy örökmozgó gyerek, akinek már szellemi és mozgásbeli igényei olyanok, hogy nem egy lassított felvétel anyucit, hanem egy energiabombát is legyűr. Nincs nagymama, nincs segítség, nincs kikapcsolódás, főzés, takarítás, rendrakás, és programkieszelés van, vég nélkül( a gyerekecske fél nyolctól este tízig aktív, délután már régen nem alszik). Én pedig alig várom, hogy bezuhanjak az ágyba, mindenki hagyjon békén, és előjön az összes negativitásom, hiába fojtogatom.
Mi a fenét csináljak? Semmit. Ez a tavaszi fáradtság. Velem együtt emberek milliói érzik úgy, hogy nem tudják átküzdeni a napokat, ilyenkor a tavasz elején.
Tünetek:
megmagyarázhatatlan (és halálos) fáradtság,
nagy alvásigény,
szomorúság, rosszkedv
irritáltság,
étvágytalanság (vagy falásrohamok),
szexuális érdeklődés hiánya,
rossz közérzet, fejfájás
izomgyengeség (mindjárt kiesik a kalviatúra a kezemből)
Mit lehet csinálni??
ALUDNI, amennyit csak tudunk,
relaxációs technikák, jóga
mozgás(de hogy, amikor alig vánszorgunk?)
energiaadó étkek fogyasztása:banán, mogyoró, tészták, csokoládé, bab stb.
reménykedni, hogy hamar elmúlik
(Ellen)szerek:
guarana( brazilok energiaitala, nem tudom, Magyarországon elérhető-e?)
ginzeng, gyömbér, komplex vitaminkészítmények
A tavaszi fáradtság oka a plazma béta-endorfinok csökkenése az agyban. 10-ból egy embert érint. A mi családunk benne van az egyben. A férjem ma fél kilenckor bealudt a TV előtt. Én úgy kilenc fele "erőre kapok", egy-két órára, aztán gyia az ágyba aludni. Jó éjszakát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése