2011. február 4., péntek

Richard Carlson:Don't sweat the small stuff

Eléggé sok önismereti könyvet olvastam az elmúlt években. Volt olyan, ami abszolút nem győzött meg, és mindenféle olyan dolgot pufogtatott, ami számomra elcsépeltnek és nem hitelesnek tűnt, az én élethelyzetemre nem volt alkalmazható. Volt olyan, ami elgondolkodtatott, vagy részeiben tetszett.
 Az igazi önismereti könyv azonban olyan, amit nem felejtesz el két hét múlva, miután befejezted. Leginkább nem is akarod befejezni. Legszívesebben mindig magadnál hordanád, mintegy kabalaként. Szeretnéd többször elolvasni, annyira sok új ismeretet ad, és annyira másként láttatja a dolgokat, amiket berögzülten egyféleképpen látsz.
Ez a könyv nemrég "jött szembe" velem, Richard Carlson könyve, a Don't sweat the small stuff-- and it's all small stuff.
Kiváncsiságból beleolvastam, gyakran megyünk a gyerekkel könyvesboltba, mert itt Amerikában a könyvesboltnak van egy kis játszóház jellege, a könyveket, játékokat le lehet venni és használni, van egy terepasztal vonattal, a gyerekem szépen eljátszik, én meg olvasgatok. Ilyenkor sok dologba beleolvasok, aztán vagy a könyvtárból, vagy az amazonról beszerzem a lényegesebbnek ítélt dolgokat.
Ez volt az a könyv, amibe nemhogy beleolvastam, belemerültem a könyvesboltban. Eldöntöttem, hogy minden alkalommal, amikor megyünk, tovább olvasom. Egészen biztosan beszerzem, de egyenlőre élvezem így is az olvasását, számomra nagyon hasznos. Ráadásul egy kis minikönyvről van szó, így valóban hordható táskában. Rengeteg belénk ivódott dologról ír, és valahol a közepén a magyarbetegségről, a panaszkodásról is lerántja a leplet, és hogy ez miért lehetséges, milyen sztereotípia kell ahhoz, hogy sokan versenyt panaszkodjanak egymással. Tetszik a beosztása is, maximum két-három oldalt szentel egy témának, fejezetekben gondolkodik, és nem hosszú és száraz eszmefuttatásokat alkalmaz. Hétköznapi nyelven ír, hétköznapi embereknek.
Egészen biztosan fogok itt néhány nagyon hasznos részt magyarra áttenni, de aki teheti, jó az angolja is, az vegye meg, nem fogja megbánni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése